Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(41)
IBUK Libra
(24)
Forma i typ
Książki
(41)
E-booki
(24)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(40)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(39)
Filia Osiedlowa
(4)
Czytelnia
(1)
Autor
Włodarski Ziemowit (1925- )
(4)
Radwańska Anna (1987- )
(3)
Czerniawska Ewa
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Haralambie Dana (1961- )
(2)
Johnson Robert L
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
McCann Vivian
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Rademächers Regina
(2)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Bakalarczyk Krystyna
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Blair Kristen P
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Brophy Jere E
(1)
Budohoska Wanda
(1)
Costandi Moheb
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Frith Uta
(1)
Green Gordon W
(1)
Groenwald Maria
(1)
Grębski Marek
(1)
Górecka Hanna
(1)
Hankała Andrzej
(1)
Hopej Marian
(1)
Idczak Adam
(1)
Jakubiak Marek
(1)
Jankowska Hanna
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Korzeniewski Jerzy
(1)
Kotarski Radosław (1986- )
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kurcz Ida
(1)
Kwik Jim (1973- )
(1)
Lenart-Gansiniec Regina
(1)
Lieury Alain
(1)
Limont Wiesława (1949- )
(1)
Majchrzak Olga
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Mednick Sarnoff Andrei (1928- )
(1)
Molek-Winiarska Dorota
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Nicholl Malcolm J
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Orczyk Józef
(1)
Osmelak Jerzy
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Phillips D. C. (1938- )
(1)
Pietras Izabela
(1)
Pietrasiński Zbigniew
(1)
Pietrasiński Zbigniew (1926- )
(1)
Putkiewicz Witold Maciej
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Radzicki Józef
(1)
Romanek Arkadiusz
(1)
Rose Colin
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Rudniański Jarosław (1921- )
(1)
Schwartz Daniel L
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Soltis Jonas F
(1)
Sołowiej Krzysztof
(1)
Sołtysik Stefan
(1)
Spitzer Manfred (1958- )
(1)
Stacewicz Paweł
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Stern Andre
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Tomaszewski Tadeusz
(1)
Trudeau Kevin
(1)
Tsang Jessica M
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Wenk Gary L
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wojciechowska Zuzanna
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Zgrzywa-Ziemak Anna
(1)
Zimbardo Philip G
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Łucki Zbigniew
(1)
Łukasiewicz Monika
(1)
Święcicki Maciej (1913-1971)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(43)
nieznany (8)
(1)
Język
polski
(39)
nieznany (pl)
(21)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Temat
Uczenie się
(35)
Pamięć
(8)
Mózg
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Nauczanie
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Trening umysłu
(3)
Egzaminy
(2)
Mnemotechnika
(2)
Odżywianie
(2)
Praca umysłowa
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Dysleksja
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja domowa
(1)
Historia
(1)
Historiozofia
(1)
Język
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Powtarzanie klas
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Trudności w uczeniu się
(1)
Umysł
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia uczenia się
(1)
Zdolności
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Poradniki
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Pamiętniki
(1)
Pamiętniki francuskie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rozwój osobisty
(2)
65 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter. Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: • Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. • Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. • Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: sztuka koncentracji, sztuka efektywnego czytania, sztuka notowania, sztuka powtarzania, sztuka mnemoniki, sztuka zdawania egzaminów, sztuka regeneracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Czy kiedykolwiek nauczałeś? To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak. Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie. Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz „Jasne!”, bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę. Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce „Jak się uczymy?” przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu: Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny. Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań. Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm. Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry. Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków. Przykłady dobrych i złych zastosowań. Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania. Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami. Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak uczyć się samodzielnie / Jerzy Osmelak. - [Wyd. 2]. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, 1984. - 175, [1] s. : rys., wykr. ; 20 cm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Filia Osiedlowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak uczyć się samodzielnie? / Krystyna Bakalarczyk. - Warszawa : "Aga-Press", 1999. - S. 3-75, [4] ; 21 cm.
Na okł. podtyt.: planowanie pracy samokształceniowej, jak urządzić warsztat pracy?, jak poprawić efektywność uczenia się?, specyfika przedmiotów a metody uczenia się, media w samokształceniu, jak obronić się przed stresem?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Nauka, język, logika: pielęgnuj swoje talenty nawet w starszym wieku, Odżywianie: jedzenie, które pomoże zachować młode ciało i sprawny umysł, Wewnętrzne zasoby i stosunki społeczne najważniejsi sojusznicy w procesie starzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Stres, relaks, koncentracja jak ze spokojem podejść do codzienności. Nauka, język, logika pielęgnuj swoje talenty nawet w starszym wieku. Ćwiczenia logiczne baw się i miej satysfakcję z rozwiązywanych zadań. Ruch, sport, ciało zachowaj formę, zachowaj młodość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej