Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(4)
E-booki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Filia Osiedlowa
(1)
Czytelnia
(1)
Autor
Gajewicz Bohdan (1901- )
(1)
Goldberg Elkhonon
(1)
Gracián Baltasar (1601-1658)
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Lewicka Maria
(1)
Mackesy Charlie
(1)
Miłosz Czesław
(1)
Regner Marek
(1)
Słysz Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
nieznany (4)
(1)
Język
polski
(5)
nieznany (pl)
(2)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Mądrość
(3)
Chłopcy
(1)
Człowiek
(1)
Dobroć
(1)
Dyplomacja
(1)
Intelektualiści
(1)
Odwaga
(1)
Podróże
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Przyjaźń
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Wiedza
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Gatunek
Cytaty
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. tyt.: Z 3-go wyd. fr. (1692) z przypisami A. M. Amelot de la Houssaie sekretarza Ambasady Francuskiej w Wenecji. Na podst. przekł. opubl. w 1949 r. w Paryżu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Osiedlowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje. Autor nieznany Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles – Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia. Zamieścił także serię praktycznych ćwiczeń pozwalających rozwinąć refleksyjność, krytyczne myślenie, emocjonalny dystans oraz inne cechy uznawane za atrybuty mądrości. Dr Sławomir Jarmuż podjął odważną próbę przedstawienia zagadnienia zarówno od strony teoretycznej, jak i aplikacyjnej. Książka jest ciekawa, skłaniająca do myślenia, wolna od górnolotnych uniesień – dość częstych w literaturze mądrościowej. Byłoby dobrze, gdyby trafiła do nauczycieli, do managerów, do lekarzy, do aktywistów społecznych. Oczywiście, powinna trafić do studentów psychologii skażonych często pedagogiką konformizmu, posłuszeństwa, uległości i obojętności na los innych ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Wiesława Łukaszewskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Mózg człowieka starzeje się tak samo, jak całe jego ciało. Z biegiem czasu nieuchronnie zachodzą w nim zmiany: masa i objętość mózgu spada o ok. 2% na każde 10 lat. Komory powiększają się, a bruzdy stają się wyraźniejsze. Zmniejsza się gęstość synaps, słabnie przepływ krwi. A jednak osoby starsze często ujawniają zdolności nieobecne na wcześniejszych etapach rozwoju: dostrzegają na pozór trudne do uchwycenia zależności między rzeczami, ich intuicja bywa trafniejsza, rozumienie problemów – głębsze, a wiedza ekspercka budzi szacunek i podziw. Jak to się dzieje, że w miarę starzenia się mózgu umysł rośnie w siłę, a jego użytkownik zyskuje mądrość? Elkhonon Goldberg zaprasza w fascynującą podróż po świecie ludzkiego poznania. Jak umysł rośnie w siłę, gdy mózg się starzeje to książka, która zmieni Twój sposób myślenia o starzeniu – i o myśleniu. Elkhonon Goldberg jest profesorem neurologii na New York University School of Medicine. Studiował w Moscow University State pod kierunkiem Aleksandra Łurii. Swój czas dzieli pomiędzy praktykę kliniczną, prowadzenie badań w obszarze neuronauk oraz nauczanie. Jest dyrektorem Luria Neuroscience Institute. Mieszka w Nowym Jorku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przekłady Biblijne Czesława Miłosza)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Spis treści [Contents]: Iwona Wilmowska : Moralność i sprawność jako wymiary postrzegania społecznego [Morality and competence as dimensions of social perception], s. 199–213; Małgorzata Szcześniak, Agnieszka A. Nieznańska : Co się stanie, gdy mi pomożesz? Spojrzenie międzykulturowe na wzajemność pośrednią [What will happen, when you help me? An intercultural look at indirect reciprocity], s. 214–227; Mariola Łaguna : Rola przekonań o sobie w planowaniu podjęcia pracy za granicą [Self-referent beliefs in the process of planning to work abroad], s. 228–238; Julita Koszur : O roli znawstwa politycznego w występowaniu efektu patrzenia wstecz [Role of political expertise in hindsight bias], s. 239–254; Józef Maciuszek : Znaczenie zdania a znaczenie implikowane. Komunikacyjno-semantyczne aspekty odbioru wypowiedzi z negacją zdaniową i performatywną [The meaning of sentence and the implied meaning. Communication-semantic aspects comprehension of utterances with sentence negation and performative negation], s. 255–270.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej