Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(5)
Proza
(3)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży
(1)
Filia Osiedlowa
(1)
Autor
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(1)
Ryrych Katarzyna (1959-)
(1)
Sakowicz Anna (1972- )
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Rodzeństwo
(3)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(2)
Przemoc
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczucia
(1)
Wspomaganie rozwoju (psychologia)
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podstawowe przesłanie tej publikacji, zawarte w tytule: Poznać, aby pomóc, wpisuje się we współczesny nurt EBP (Evidence-Based Practice) czyli praktyki opartej na dowodach empirycznych. Synchronizacja diagnozy, interwencji i ponownej diagnozy stanowi podstawowy postulat tego opracowania. Rehabilitacja wymaga rzetelnego i trafnego rozpoznania problemu, dlatego punktem wyjścia było wyodrębnienie specyficznych zjawisk życia społecznego (szczególnie rodzinnego i szkolnego), a następnie dobranie stosownych narzędzi diagnostycznych. Aby ten cel zrealizować strukturę analiz uporządkowano w oparciu o schemat: od teoretycznego opisu do praktycznej diagnozy zjawiska. W pierwszej części zaprezentowano ekosystemową perspektywę rozumienia funkcjonowania dzieci i młodzieży z Niepełnosprawnością Intelektualną. Uzasadnia ona konieczność diagnozy przestrzeni życia społecznego, a w szczególności rodziny i szkoły. Dlatego w części drugiej, po eksploracji zasadniczych postulatów diagnozy psychologicznej, zaprezentowano charakterystykę szczegółowych problemów w obszarze tych środowisk. Najpierw wskazano na kluczowe zagadnienia adaptacji rodzica do niepełnosprawności intelektualnej dziecka. Następnie przeprowadzono analizy funkcjonowania całego sytemu rodzinnego oraz jego poszczególnych podsystemów (rodzicielskiego i małżeńskiego). Uwzględniono także sytuację psychologiczną rodzeństwa i rolę starszego pokolenia w rodzinie. Do wskazanych w poszczególnych obszarach problemów dopasowano techniki i narzędzia badawcze. Następnie poświęcono uwagę mikrośrodowisku szkolnemu, a w szczególności relacjom z rówieśnikami i nauczycielami. Poznaniu pozytywnych i negatywnych doświadczeń społecznych ucznia ale także jego funkcjonowaniu w obszarze tych relacji mogą służyć zaprezentowane narzędzia diagnostyczne. Publikację wieńczy koncentracja na pomiarze postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych, jako kluczowym wskaźniku egzosytemu. W tym celu zaproponowano narzędzia do pomiaru postaw jawnych (oparte na samoopisie) i ukrytych (oparte na testach). Dziecko z Niepełnosprawnością Intelektualną znacznie dłużej utrzymuje status osoby zależnej dlatego opieka i wychowanie stanowi poważne wyzwanie dla osób i środowisk jego rozwoju. Poznanie jakości i efektywności mechanizmów adaptacyjnych stosowanych przez osoby znaczące w rodzinie, szkole i środowisku otwartym umożliwić może podjęcie działań wspierających, a tym samym przyczynić się do poprawy funkcjonowania dzieci i młodzieży z ograniczonymi możliwościami rozwojowymi. Zapraszam do wspólnej podróży w odkrywaniu tych światów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P. pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyspa mojej siostry / Katarzyna Ryrych. - Wydanie 3, 2 wydanie w Wydawnictwie Literatura - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2018. - 85, [3] strony ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Osiedlowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyspa mojej siostry / Katarzyna Ryrych. - Wydanie 4, 3. wydanie w Wydawnictwie Literatura. - Łódź : Literatura, 2019. - 85 stron ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III/P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej