Stor Marzena
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
E-booki
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(490)
Stor Marzena
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(289)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(285)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Leśmian Bolesław
(243)
Boy-Żeleński Tadeusz
(242)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(238)
Słowacki Juliusz
(233)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(185)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Prus Bolesław (1847-1912)
(169)
Sandemo Margit (1924- )
(165)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(159)
Kraszewski Józef Ignacy
(152)
Shakespeare William (1564-1616)
(151)
Roberts Nora (1950- )
(148)
Christie Agatha (1890-1976)
(146)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(145)
Drewnowski Jacek (1974- )
(144)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(141)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Marciniakówna Anna
(138)
Prus Bolesław
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(125)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(119)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(114)
Lenartowicz Teofil
(112)
King Stephen (1947- )
(110)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(109)
Fabianowska Małgorzata
(108)
Pedersen Bente (1961- )
(106)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Rawinis Marian Piotr (1953- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(100)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(98)
Tuwim Julian (1894-1953)
(97)
Cartland Barbara (1902-2000)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(95)
Chotomska Wanda (1929- )
(94)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(94)
Zimnicka Iwona (1963- )
(93)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Staff Leopold (1878-1957)
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Sienkiewicz Henryk
(87)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(87)
Polkowski Andrzej
(86)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(85)
Ingulstad Frid (1935- )
(85)
Popławska Anna
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(84)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Steel Danielle (1948- )
(83)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Rzehak Wojciech
(81)
Szulc Andrzej
(81)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(81)
Zimnicka Iwona
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Fleszarowa-Muskat Stanisława (1919-1989)
(78)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(78)
Włodarczyk Barbara
(78)
Zarawska Patrycja
(77)
Dornberg Michaela
(76)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(76)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Mazan Maciejka
(75)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
3 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Książka została wydana z okazji Jubileuszu 70-lecia prof. zw. dra hab. Tadeusza Listwana, a przygotowali ją Jego uczniowie, wychowankowie, współpracownicy, koleżanki i koledzy „po fachu”, ludzie bliscy i przyjaciele. Obejmuje życie, dokonania i dorobek naukowy Profesora, z pełną bibliografią publikowanych prac oraz listą wypromowanych doktorów. Poza wątkiem biograficznym, uzupełnionym bogatą ikonografią, podjęto w niej także próbę naszkicowania dokonań Jubilata. Szczególną uwagę poświęcono Jego roli lidera i twórcy wrocławskiej szkoły zarządzania kadrami. Publikacja została szeroko zakrojona – mieści rozważania i z dziedziny uprawianej przez Jubilata, i z historii nauki, a nawet z literatury czy historiozofii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W swoich założeniach Przemysł 4.0 integruje ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z Internetem i technologiami informacyjnymi. Z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim celem podejmowanych działań nie ma być zastępowanie ludzi przez roboty, ale tworzenie lepszych miejsc pracy, w których pracownikom dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym oferowane są bardziej elastyczne warunki pracy, większe wsparcie organizacyjne i lepsze możliwości rozwojowe. Głównym celem monografii jest zidentyfikowanie – z perspektywy menedżerskiej – zasadniczych wyzwań, jakie pojawiają się w zarządzaniu kapitałem ludzkim 4.0 w zakresie jego poszczególnych subfunkcji oraz szeroko rozumianych kompetencji pracowników. Dodatkowym zamierzeniem autorów jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych oraz podzielenie się zgromadzonymi doświadczeniami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Drugi tom pracy Sukces w zarządzaniu kadrami. Elastyczność w zarządzaniu kapitałem ludzkim zawiera 37 artykułów poświęconych problemom zarządczo-psychologicznym. O ile w pierwszym tomie główny nacisk położono na przedstawienie różnych koncepcji elastycznego zarządzania z uwzględnieniem aspektów zarządczo-ekonomicznych, o tyle niniejszy tom koncentruje się na właściwościach podmiotowych menedżerów i pracowników, cechach organizacji wraz z jej otoczeniem oraz wzajemnych interakcjach zachodzących między podmiotem a organizacją. Wychodzimy bowiem z oczywistego założenia, że nie można elastycznie i efektywnie zarządzać kapitałem ludzkim bez dysponowania rzetelną wiedzą o organizacji jako całości, jej bliższym i dalszym otoczeniu oraz pracownikach różnych szczebli: menedżerach, specjalistach, pracownikach wykonawczych i zespołach. Oba tomy pracy są komplementarne. Z tego powodu zrezygnowaliśmy z powtórzenia części ważnych dla odbioru całości, zwłaszcza z omówienia zagadnień terminologicznych i ogólnoteoretycznych dotyczących elastycznego zarządzania kapitałem ludzkim (zob. Funkcja personalna w nowych warunkach organizacyjnych, tom 1). W niniejszym tomie położyliśmy większy nacisk na trudne problemy metodyczno-metodolgiczne, bez rozwiązania których niemożliwa jest realizacjapoprawnych badań empirycznych oraz dokonywanie trafnych diagnoz społecznych dotyczących kapitału ludzkiego. Przejawem zainteresowania wewnętrznym i zewnętrznym otoczeniem firmy są m.in. ciekawe artykuły dotyczące klimatu i kultury organizacyjnej oraz związanych z tymi zjawiskami zachowań organizacyjnych pracowników. Większość doniesień z tego obszaru to empiryczna weryfikacja koncepcji teoretycznych w warunkach polskich organizacji. Ważne rozważania i wyniki badań dotyczą kompetencyjnych uwarunkowań elastycznego zarządzania. Analizy te wskazują, że obok kompetencji twardych istotną rolę odgrywają m.in. cechy osobowości, przekonania na temat natury ludzkiej, wiedza o oczekiwaniach pracowniczych oraz nastawienia temporalne. Wiele z tych wyników, oprócz dostarczania nowej wiedzy o człowieku w organizacji, ma wartość aplikacyjną. Wiedzę tę można wykorzystać w ramach różnych form doskonalenia oraz w programach rozwojowych i adaptacyjnych (coaching, diversity icebreaker, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, POS – Perceived Organizational Support). Zapoznanie się przez Czytelnika z tymi treściami może stanowić ważne źródło nowych inspiracji, szczególnie dla specjalistów zajmujących się rozwojem pracowników i planowaniem karier zawodowych. Uwzględniając, że za elastyczne zarządzanie odpowiedzialni są głównie menedżerowie, w niniejszym tomie podjęto także obszerne rozważania dotyczące kompetencji przywódczych. Dokonano prezentacji najnowszych badań dotyczących stylów kierowania i uwarunkowań ich elastyczności, przedstawiono uwarunkowania elastyczności wywierania wpływu społecznego oraz analizę kwalifikacji menedżerów, które sprzyjają efektywnemu kierowaniu i dzieleniu się wiedzą. Kończąc bardzo ogólną prezentację zawartości niniejszej książki, pragniemy przypomnieć, że podstawową intencją redaktorów obu tomów jest ukazanie skomplikowanych zjawisk zarządzania kapitałem ludzkim z różnych perspektyw teoretycznych i badawczych, ujednolicenie terminologii stosowanej przez przedstawicieli nauk społecznych, humanistycznych i ekonomicznych oraz podjęcie próby wspólnego opisu, wyjaśnienia i prognozowania zachowań ludzi w organizacjach. Nie jest to zadanie łatwe, o czym świadczy fakt, że pomimo systematycznych prac udokumentowanych ukazującymi się od 1993 r. tomami z cyklu Sukces w zarządzaniu i Psychologiczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu, wciąż wiele nowych problemów czeka na rozwiązanie przez interdyscyplinarne zespoły. Ich rozstrzygnięcie wymagać będzie dalszych wspólnych prac koncepcyjnych, badawczych i wdrożeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej