Markocki Miłosz
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(490)
Markocki Miłosz
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(289)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(285)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Leśmian Bolesław
(243)
Boy-Żeleński Tadeusz
(242)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(238)
Słowacki Juliusz
(233)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(185)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Prus Bolesław (1847-1912)
(169)
Sandemo Margit (1924- )
(165)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(159)
Kraszewski Józef Ignacy
(152)
Shakespeare William (1564-1616)
(151)
Roberts Nora (1950- )
(146)
Christie Agatha (1890-1976)
(145)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(145)
Drewnowski Jacek (1974- )
(142)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(141)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Marciniakówna Anna
(138)
Prus Bolesław
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(125)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(119)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
King Stephen (1947- )
(109)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(109)
Fabianowska Małgorzata
(108)
Pedersen Bente (1961- )
(106)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Rawinis Marian Piotr (1953- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(100)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(99)
Tuwim Julian (1894-1953)
(97)
Cartland Barbara (1902-2000)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(95)
Chotomska Wanda (1929- )
(94)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(94)
Zimnicka Iwona (1963- )
(93)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Staff Leopold (1878-1957)
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Sienkiewicz Henryk
(87)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(87)
Polkowski Andrzej
(86)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(85)
Ingulstad Frid (1935- )
(85)
Popławska Anna
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(84)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Steel Danielle (1948- )
(83)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Rzehak Wojciech
(81)
Szulc Andrzej
(81)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(81)
Zimnicka Iwona
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Fleszarowa-Muskat Stanisława (1919-1989)
(78)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(78)
Włodarczyk Barbara
(78)
Dornberg Michaela
(76)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(76)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(76)
Zarawska Patrycja
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
„Chińskie bajki”. Fandom mangi i anime w Polsce to próba dotarcia do źródeł współczesnej polskiej kultury popularnej, czyli do procesów transformacji kulturowej po 1989 roku, kiedy to rynek otworzył się na napływ „zachodniego” popu. Nie wszystkie „pop teksty” docierające do Polski w tym czasie były w istocie zachodnie, chociaż przechodziły przez mediację zachodniej popkultury. Wiele japońskich animacji było odbieranych przez polskiego widza we włoskiej lub francuskiej wersji językowej. Takim miszmaszem kulturowym były chociażby wspominane współcześnie z nostalgią seriale animowane emitowane na Polonii1 czy też Smocze kule – anime, które podobnie jak Czarodziejka z Księżyca stało się elementem doświadczenia tożsamościowego pokolenia dorastającego w latach 90. Współcześnie, gdy fandom mangi i anime jest jedną z największych i najprężniej rozwijających się wspólnot fanowskich w Polsce, kulturowe zapośredniczenie zmieniło swoją formę i następuje za pośrednictwem globalnej dystrybucji popkultury w Internecie. Niniejsza monografia skupia się na perspektywie zachodniego – polskiego – odbiorcy i jego pozycji w globalnej transmisji popkulturowych fantazmatów, a także na pozycji badacza jako członka wspólnoty fanowskiej, którą opisuje. Pod wieloma względami to próba wyjścia poza ustalony – zachodni – paradygmat badań nad fandomem („fan studies”) poprzez uwzględnienie rodzimego kontekstu kulturowego. Zawarte tu teksty w równej mierze odnoszą się do początków formowania się polskiego fandomu mangi i anime, analizują fanowski dyskurs i to, jak na przestrzeni lat zmieniał się model „bycia fanem” japońskiej popkultury w Polsce oraz jaki jest status fanki w społeczności odbiorców japońskiego komiksu i animacji. Omówione zostają kultowe anime z lat 90. i to, jak oddziaływały na ówczesnych odbiorców oraz aktualnie popularne tytuły, które wpływają na wyobraźnię odbiorców. Ważnym wątkiem prezentowanych tu rozważań jest fanowska twórczość i praktyki, przede wszystkim komiks (dōjinshi) i fanfiction. Wszystko to ma na celu ustalenie, jaką rolę pełni japońska popkultura w polskim kontekście, jak wpisuje się w narracje tożsamościowe swoich odbiorców i co jej popularność na polskim gruncie jest w stanie powiedzieć nam o japońskiej kulturze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej