Durys Elżbieta
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(490)
Durys Elżbieta
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(289)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(285)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Leśmian Bolesław
(243)
Boy-Żeleński Tadeusz
(242)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(238)
Słowacki Juliusz
(233)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(185)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Prus Bolesław (1847-1912)
(169)
Sandemo Margit (1924- )
(165)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(159)
Kraszewski Józef Ignacy
(152)
Shakespeare William (1564-1616)
(151)
Roberts Nora (1950- )
(148)
Christie Agatha (1890-1976)
(146)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(145)
Drewnowski Jacek (1974- )
(144)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(141)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Marciniakówna Anna
(138)
Prus Bolesław
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(125)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(119)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(114)
Lenartowicz Teofil
(112)
King Stephen (1947- )
(110)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(109)
Fabianowska Małgorzata
(108)
Pedersen Bente (1961- )
(106)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Rawinis Marian Piotr (1953- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(100)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(98)
Tuwim Julian (1894-1953)
(97)
Cartland Barbara (1902-2000)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(95)
Chotomska Wanda (1929- )
(94)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(94)
Zimnicka Iwona (1963- )
(93)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Staff Leopold (1878-1957)
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Sienkiewicz Henryk
(87)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(87)
Polkowski Andrzej
(86)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(85)
Ingulstad Frid (1935- )
(85)
Popławska Anna
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(84)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Steel Danielle (1948- )
(83)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Rzehak Wojciech
(81)
Szulc Andrzej
(81)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(81)
Zimnicka Iwona
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Fleszarowa-Muskat Stanisława (1919-1989)
(78)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(78)
Włodarczyk Barbara
(78)
Zarawska Patrycja
(77)
Dornberg Michaela
(76)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(76)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Mazan Maciejka
(75)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kino policyjne wykrystalizowało się w Stanach Zjednoczonych w okresie, gdy w amerykańskim społeczeństwie dokonała się niezwykła przemiana. Dominujący porządek zakwestionowany został nie tylko przez grupy dotychczas wyrzucone poza nawias - Afroamerykanów. Przeciwko jego «dobrodziejstwom» wystąpiły również kobiety (druga fala feminizmu) i młodzi ludzie (studenci). Z biegiem czasu dołączyli również do grona buntowników legitymujący się nienormatywną tożsamością seksualną: geje, lesbijki, transwestyci i transseksualiści. Filmowi policjanci musieli zmagać się z czymś, co prezentowano jako społeczne skutki przeobrażeń lat pięćdziesiątych. sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku. Postać policjanta zbawiającego pogrążony w chaosie świat stanowi kluczowy element amerykańskiego popularnego kina policyjnego. „Zacietrzewiony glina” – jak przyjęło się go w literaturze przedmiotu określać – stanowi również odpowiedź na wielokrotnie wówczas wyrażaną potrzebę silnej jednostki władnej zaprowadzić porządek. Utożsamienie jej z hegemonicznym modelem męskości doprowadziło do ścisłego powiązania pomiędzy ideą możliwości ochrony i zbawienia świata a koniecznością restytucji tradycyjnej męskości. Zaważyło to nie tylko na wymowie kina policyjnego głównego nurtu, ale również zdeterminowało kształt jego rozwoju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej